شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات plasapp

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی پلاست اپ به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت پلاست اپ هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری پلاست اپ و سایر خدمات ارائه شده توسط پلاست اپ به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات پلاست اپ است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین پلاست اپ از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های پلاست اپ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های پلاست اپ تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پلاست اپ اقدام کند.
همچنین از آنجا که پلاست اپ یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات پلاست اپ استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به پلاست اپ ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که پلاست اپ به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد پلاست اپ برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه پلاست اپ را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که ۵۰۰۰۲۰۳۰۱۳۹۷ تنها شماره‌‌هایی است که پلاست اپ از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه پلاست اپ را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.
همچنین ممکن است پلاست اپ از طریق شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۱۳۹۷ برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سوال نظرسنجی ارسال کند.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان پلاست اپ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام پلاست اپ است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@plastapp.com اطلاع دهید.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

پلاست اپ به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
پلاست اپ متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت پلاست اپ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات پلاست اپ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط پلاست اپ جزئی از اموال پلاست اپ محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار پلاست اپ است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای پلاست اپ محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط پلاست اپ و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار پلاست اپ است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت plastaap و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای پلاست اپ محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات پلاست اپ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.plastapp.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت پلاست اپ هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.plastapp.com و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در پلاست اپ، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات پلاست اپ با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. پلاست اپ در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچ‌وجه به معنی تایید فنی پلاست اپ درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.

شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران

. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳. نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
۴. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
۶. جهت احترام‌گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
۸. کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر می‌شود.
۹. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
۱۰. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۱. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
۱۲. در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
۱۳. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
۱۴. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۵. کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از پلاست اپ را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
۱۶. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۷. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۸. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.

شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:

بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
- برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
- از پرسش و پاسخ درباره‌ی آدرس سایر فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
- پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
- از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

شرایط و قوانین فروشندگان

فروشنده گرامی: ثبت نام و تایید به معنای پذیرش کامل قوانین و مقررات پلاست اپ می باشد

- فروشنده موظف به ارسال در بازه زمانی مشخص شده می باشد و در صورتی که تاخیر را با ارسال انجام دهد مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان موظف به پرداخت خسارت میباشد.
- هزینه مرجوع کردن محصول معیوب به عهده فروشنده می باشد.
- محصولات می بایست در بسته بندی و با ارسال فاکتور صورت پذیرد.
- فروشنده حق دریافت مبلغی بیشتر از کرایه ثبت کرده در پنل خود به عنوان هزینه ارسال نداشته و ندارد و در صورت انجام این موردی حساب کاربری وی مسدود و موظف به پرداخت ۵۰۰۰۰تومان خسارت می باشد.
- تسویه حساب ها در روز های شنبه تا ۴ شنبه در بازه زمانی سیستم بانکی پایا پس از ۸ روز انجام می شود
- تسویه حساب ها و واریزی ها پس از کسر کمیسیون به حساب فروشنده واریز می گردد.
- مبلغ کمیسیون هادر دسته محصول متفاوت و تا سقف معین می باشد.( توضیحات در پایین صفحه)
- فروشندگانی که صرفا سایت دارند می بایست مبلغی را به عنوان هزینه کلیک شارژ نمایند. مبلغ و میزان هر کلیک در انتها اعلام شده است.
- در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و سایت خود را در پلاست اپ اضافه کرده باشید بابت خرید و فروش کمیسیون پرداخت نمی کنید و صرفا بابت هر کلیک ( تکراری نباشد) مبلغی از حساب کاربری شما کسر می شود دسته بندی محصولات درصد کمیسیون سقف دریافت کمیسیون
انواع نایلکس و نایلون ۲ درصد ۵۰۰هزار تومان
محصولات سلولزی ۴ درصد ۵۰۰هزار تومان
ظروف یکبار مصرف ۴ درصد ۵۰۰هزار تومان
بهداشت و حمام ۴ درصد ۵۰۰ هزار تومان
چاپی ۴ درصد ۵۰۰هزار تومان
مواد اولیه ۴ درصد ۵۰۰ هزار تومان
هزینه هر کلیک در سایت ( حذف کلیک های تکراری) ۵۰۰ تومان

تعرفه خدمات پلاست اپ

برای شروع همکاری با پلاست اپ ابتدا لازم است تا حساب خود را به میزان دلخواه (حداقل ۱۰۰هزار تومان) شارژ نمائید. پس از آن اطلاعات محصولات فروشگاه شما توسط ربات و بصورت خودکار از روی سایتتان فراخوانی شده و به پنل پلاست اپ اضافه می شود. پس از دسته بندی و بررسی، محصولات شما برای کاربران قابل نمایش خواهد بود. در صورتی که کاربر بر روی لینک محصول شما کلیک نماید و از سایت ما به سایت شما هدایت شود، به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کسر خواهد شد. هزینه هر کلیک در بند های بعدی همین صفحه قابل مشاهده است.

مدل همکاری

مدل همکاری مالی پلاست اپ با فروشگاه‌ها مثل شبکه‌های تبلیغاتی به شکل کلیکی هست. در این مدل فروشگاه‌ها ابتدا حساب خود را در پلاست اپ شارژ می‌نمایند. سپس لینک‌های شما در پلاست اپ نمایش داده خواهد شد و به ازای هر کلیکی که کاربران روی لینک‌های شما انجام دهند از حساب شما مبلغی کسر خواهد شد. زمانی که شارژ شما به اتمام برسد لینک‌های شما نمایش داده نخواهد شد تا مجددا حساب خود را شارژ کنید.
نکته: بعداز غیرفعال شدن فروشگاه، به دلیل اینکه لینکهای فروشگاه در سیستم‌های مختلف متصل به پلاست اپ کش شده‌اند (مثل صفحات amp پلاست اپ در گوگل) ممکن است همچنان فروشگاه از پلاست اپ کلیک دریافت کند و از شارژ فروشگاه کسر خواهد شد. هرچند تعداد این موارد بسیار کم خواهد بود.

هزینه هر کلیک

تعرفه هر سشن (کلیک غیر تکراری) در سال ۱۴۰۱ ، بر اساس قیمت ثبت شده محصول در پلاست اپ محاسبه می شود. به این صورت که قیمت سشن برای محصولاتی که قیمت کمتری دارند ارزان‌تر خواهد بود و برای محصولات با قیمت بیشتر، قیمت کلیک بالاتر می‌رود. این هزینه مطابق با جدول زیر دریافت می گردد:
نکته: در حالت پیشفرض محصولات ناموجود فروشگاه ها نیز به کاربران نمایش داده می شود. با این حال اگر تمایل ندارید محصولات ناموجود شما نمایش داده شود، میتوانید این موضوع را از طریق پنل پشتیبانی به ما اطلاع دهید تا بصورت خودکار، بعد از ناموجود شدن، نمایش آن متوقف شود و اگر بعدا مجدد موجود شد، باز هم به صورت خودکار نمایش داده شود. همچنین در صورتی که قبلا نمایش محصولات ناموجود خود را غیر فعال کرده اید، با توجه به کاهش قیمت کلیک این محصولات، می توانید با ثبت تیکت درخواست فعال سازی نمایش محصولات ناموجود خود را انجام دهید.
نکته مهم: از آنجایی که هزینه شما در پلاست اپ بر اساس قیمت محصولات شما تعیین می گردد، حتما چک کنید که قیمت محصولات شما در پلاست اپ به درستی نمایش داده شود. همچنین دقت کنید که قیمت های سایت خود را نیز به درستی وارد کرده باشید.

حذف کلیک تکراری

پلاست اپ هزینه کلیک های تکراری در بازه زمانی نیم ساعته را (مشابه با تعریف سشن گوگل آنالیتیکس)، اخذ نمی کند.

شارژ تشویقی

فروشگاه ها هنگام شارژ حساب خود میتوانند با انتخاب مبالغ بالاتر از شارژ های تشویقی استفاده نمایند. جدول شارژ های تشویقی برای سال ۱۴۰۱ :

مالیات و عوارض

به کلیه مبالغ شارژ پنل در هنگام واریز ۹% به عنوان مالیات و عوارض ارزش افزوده اضافه خواهد شد

انصراف از همکاری و بازگشت وجه

در صورتی که فروشگاهی به هر دلیلی از خدمات پلاست اپ راضی نباشد امکان بازگشت مانده شارژ فروشگاه وجود دارد. در این صورت مبالغ شارژ تشویقی که فروشگاه دریافت کرده از شارژ باقی مانده حذف می‌شود و مبلغ باقی مانده به حسابی که فروشگاه اعلام کند بازگشت داده خواهد شد.

قوانین و مقررات فروش در سایت پلاست اپ

مرکز فروشندگان پلاست اپ اپ، پلتفرمی است که در آن فروشندگان کالهای مختلف از جمله برند های معتبر، فروشندگان خرد و کالن، صاحبان کسب و کارهای کوچک و هر شخصی که کالایی برای عرضه دارد، می توانند به صورت انلاین محصوالت خود را در قالب فروشنده حقیقی و فروشنده حقوقی به فروش برسانند .
فروشنده حقیقی: فردی است که دارای خصوصیاتی مختص به خود مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، شماره شناسنامه و غیره می باشد.
فروشنده حقوقی: موسسات یا شرکت هایی هستند که پس از طی مراحل قانونی به ثبت میرسند و دارای مشخصاتی مانند نام شخص حقوقی، تاریخ ثبت، شماره ثبت، کد شناسایی، کد اقتصادی، موضوع فعالیت و غیره می باشند.
. چه مدارکی جهت ثبت نام در مرکز فروشندگان پلاست اپ مورد نیاز است؟
• آدرس ایمیل
• شماره شبا حساب بانکی؛ به نام و مطابق با شخص یا شرکت ثبت نام کننده •
شماره تلفن همراه؛ جهت دریافت کد تایید ثبتنام برای فروشندهی حقیقی
: • تصویر کارت ملی
برای فروشندهی حقوقی:
شماره ثبت •
شناسه ملی
مشتری مداری در راس ارزش‌های سازمانی‏ پلاست اپ قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری پلاست اپ بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همه‌ی ما باشد.
در راستای سیاست‌های مشتری محور پلاست اپ و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت پلاست اپ وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت پلاست اپ توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد.
عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد.
به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای پلاست اپ از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده‌ی آن می‌توانند با اطمینان کامل از فروشنده خرید کنند.
در این مقاله همه‌ی آنچه باید در مورد قوانین فروش در پلاست اپ بدانید به تفصیل ذکر شده و در صورت نیاز به روزرسانی خواهد شد.

۱ . قیمت مصرف کننده

شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید.
کالاهایی که قیمت مصرف‌کننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمت‌های مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمت‌گذاری شوند.
از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری کنید.
جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیر‌فعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.

۲ . فروش کالای غیر اصل

شرح: فروش کالای غیر اصل بدون نشان «کالای غیر اصل» در پلاست اپ اکیدا ممنوع است.
اگر محصول به گونه‌ای تولید شده باشد که کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید؛ مانند سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌/تولید کننده‌ی قانونی معرفی شده است را در ذهن مشتری تداعی کند ولی توسط تولیدکنندگان اصلی ساخته نشده باشد (درصورتی‌که حتی برند کالا روی سایت متفرقه درج شده باشد)، کالا باعنوان «غیراصل» شناخته می‌شود.
همچنین در سایت پلاست اپ اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه اینترنتی پلاست اپ وجود ندارد.
همچنین توصیه می‌‌شود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و پلاست اپ از فروش کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند.
جریمه: در صورت فروش کالای غیر اصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمه‌ای معادل با ۱۰ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا‏ خواهد بود و پلاست اپ مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده است.

۳ . فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

شرح: فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف‌کننده مضر هستند ممنوع است.
این لیست ممکن است تغییر کند و اقلامی به آن کم یا اضافه شود پس حتما به اطلاعیه‌های مربوط به اقلام ممنوعه که در صفحات اجتماعی ما منتشر می‌شود توجه کرده و این لیست را مجدد چک کنید.
جریمه: در صورت فروش کالای قاچاق، امکان فروش کالا از فروشنده سلب می‌شود.

۴ . لغو سفارش مشتری

شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.
جریمه لغو سفارش مشتری توسط فروشنده عبارت اند از:
• لغو سفارش تا ۲ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا
• لغو سفارش تا ۲۴ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا× ۲
• لغو سفارش بعد از ۲۴ ساعت از نهایی شدن سفارش = کمیسیون × قیمت کالا × ۳
• لغو سفارش به صورت سیستمی (به دلیل موجود نشدن کالا در انبار در زمان مقرر) = کمیسیون × قیمت کالا × ۵
حداقل میزان جریمه برای تمام موارد گفته شده ۱۰۰۰۰۰ تومان است.

۵ . ارسال به موقع سفارش مشتریان

شرح: فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبارهای پلاست اپ) به دست مشتریان برسانند.
برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت پلاست اپ جدا خودداری کنید.
اگر فروشنده ناچار به تهیه‌ی کالا هم‌زمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ی زمان تهیه‌ی کالا توسط فروشنده درج شود.
همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند.

۶ . مغایرت محموله‌ی ارسالی به انبار

شرح: ارسال کالا یا محموله‌ای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بسته‌بندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده‌ باشد.
جریمه: جریمه مغایرت در ورود کالا برای هر کالای دارای مغایرت ۱۵۰۰ تومان است و همچنین جریمه کالاهایی که در محموله قرار دارد و کالای آن ارسال نشده نیز مبلغ ۱۵۰۰ تومان است.

۷ . کالاهای مرجوعی

شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:
دلایل مرجوعی:
• مغایرت با توضیحات وبسایت
• کالای اشتباه(مغایرت سایز یا ابعاد و مغایرت رنگ نمی باشد)
• مغایرت رنگ
• مغایرت سایز و یا ابعاد
• آیتم استفاده شده
• قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است
• خط و خش(ایراد ساختاری کالا)
• اتمام مدت گارانتی/اشکال در مدت گارانتی
• ایراد یا اشکال در کارت گارانتی/کارت گارانتی نامعتبر
• عدم وجود کارت گارانتی
جریمه مرجوعی:
• اگر مرجوعی به دلیل مغایرت سایز و ابعاد، مغایرت با توضیحات وب‌سایت، مغایرت رنگ و کالای اشتباه باشد میزان جریمه عبارت است از:
چهار برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی
• اگر مرجوعی به سایر دلایل باشد میزان جریمه عبارت است از:
دو برابر کمیسیون × قیمت کالای مرجوعی

ارزیابی و رتبه بندی فروشندگان

فروشندگان بر اساس معیارهای ذکر شده در سه گروه خوب، متوسط و بد رتبه‌بندی می‌شوند و بر اساس رتبه‌ی کسب شده، نسبت به ادامه‌ی همکاری ایشان با پلاست اپ تصمیم‌گیری می‌شود.
در جدول زیر جزییات نحوه‌ی رتبه‌بندی فروشندگان قابل مشاهده است:
خوب: طبق این جدول، فروشندگانی که کمتر یا مساوی ۱% تاخیر در ارسال کالا، کمتر یا مساوی ۱% لغو سفارش و کمتر یا مساوی ۱% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان خوب قرار می‌گیرند.
متوسط: فروشندگانی که بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۳% تاخیر در ارسال کالا، بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۲% لغو سفارش و بیشتر از ۱% و کمتر یا مساوی ۲% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان متوسط قرار گرفته و نیاز به بهبود عملکرد خود در اسرع وقت دارند.
بد: فروشندگانی که بیشتر از ۳% تاخیر در ارسال کالا، یا بیشتر از ۲% لغو سفارش و یا بیشتر از ۲% مرجوعی داشته باشند، در رده‌ی فروشندگان بد قرار گرفته و پلاست اپ ناچار به خاتمه‌ی همکاری با ایشان است.

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، پلاست اپ هیچ گونه مسئولیتی ندارد. پلاست اپ خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید

سبد خرید